Odporúčaný príspevok

Alnwick

Alnwick castle! Vitajte v jednom z britských najznámejších hradov. Je dôležitou súčasťou britského dedičstva; jeho steny sú naplnené ...

30. 1. 2019

#mudrostnadnes- karma

Sorry my English speaking friends! This "section" will be in Slovak.
I have started with it when I had Instagram. I did this content there, but in a short version.
Now, I want to continue again. I will post my "wisdom" and share it with you.
In Slovak?! WHY?! I want to capture exact feelings in there and I am afraid of the inaccurate description in the translation (or just want to collect it for a book?!? Hah..)

Karma
Koľko dáš, toľko dostaneš.
Toto je pre mňa taká poučka/ synonymum/ vysvetlenie toho, čoho sa už dlhé roky snažím držať (tú vetu si zapamätám do konca života a budem sa ňou riadiť teraz o to viac, že mi ju povedala zatiaľ najmilovanejšia osoba môjho života), no nikdy predtým som si to (ju) nevedela nejak objasniť. V karmu verím dlho (jedna z mála vecí, v čo verím), ale vždy som musela padnúť na úplne dno, aby som sa poučila, že ona síce dáva, ale aj berie každému ako si zaslúži. Ide tam o akúsi rovnováhu medzi našimi činmi a ich následkami s dôsledkami.
Pri mojich rozhodnutiach som ju mala vždy na mysli. Niektoré situácie som však podcenila a nemyslela na ich vývoj a pokračovanie dostatočne. Je dôležité, si uvedomiť ako a či naše konanie ovplyvní nás a naše okolie. Pri rozhodovaní treba rátať aj s "možnosťou B".. čo ak.. Mojou nevýhodou je, že buď vidím len "plán A" alebo to prekombinujem tak, že možných výsledkov je "xy" a sama neviem, čo si vybrať. Zamyslieť sa teda nad našimi skutkami treba, ale len do takej miery, akú sme schopný spracovať a neprekombinovať to. Nie nadarmo sa hovorí daj na inštinkt. Lebo keď človek začne moc uvažovať pri konci sám nevie kam sa to všetko rúti/ posúva.
Každý má právo veriť na čo chce. U mňa je to karma. Darmo sa budeme modliť k božským silám, nadpozemským bytostiam a podobne, ak nekonáme správne nieje šanca, že budeme dostávať správne veci. No nikomu neberiem jeho presvedčenie. Niekomu práve tá vyššia sila pomáha posúvať sa ďalej v dobrom slova zmysle. V konečnom dôsledku ide o to, ako si to urobíme. Či už s vierou v niečo alebo bez nej.

A čo tým chcem vlastne povedať? Či už v niečo veríš a si o niečom presvedčený alebo neveríš v nič. Minimálne ver v sám v seba. A tak či onak ty si ten, kto koná v svojom mene a znáša následky najviac.
Citát, ktorý čítam každý deň a mám na mysli 24/7

Žiadne komentáre: