Odporúčaný príspevok

Alnwick

Alnwick castle! Vitajte v jednom z britských najznámejších hradov. Je dôležitou súčasťou britského dedičstva; jeho steny sú naplnené ...

25. 1. 2019

#mudrostnadnes- osobnosť

Sorry my English speaking friends! This "section" will be in Slovak.
I have started with it when I had Instagram. I did this content there, but in a short version.
Now, I want to continue again. I will post my "wisdom" and share it with you.
In Slovak?! WHY?! I want to capture exact feelings in there and I am afraid of the inaccurate description in the translation (or just want to collect it for a book?!? Hah..)

Osobnosť
Naša povaha, osobnosť, individualita sa formuje, sceluje a tvaruje celý život. Podľa mňa hlavne prvú polovicu života. No je to individuálne u každého jedného. 
Veľký vplyv majú na nás od narodenia až po pubertu rodičia, blízky a okolie. V tomto čase je na rodičoch akým smerom nás nasmerujú, čomu nás naučia, ako nás ovplyvnia, ako veľmi si na tom dajú záležať. Sme ako takým obrazom ich osobností a snahy urobiť nás lepšími alebo podobnými ako boli oni. 
Počas puberty si myslím, že rodičia majú moc len silnou autoritou a dospievajúci sú hlavne ovplyvnení svojimi kamarátmi, školou či vonkajšími vplyvmi. Sami s pomocou okolia robia rozhodnutia, činy a správajú sa tak, ako si myslia že je v danej situácií vhodné medzi rovesníkmi. Niekedy sa rozhodnú dobre, niekedy nie. Teda aspoň u mňa to tak bolo. Vždy som sa snažila prispôsobiť a chovať sa tak, ako to odo mňa okolie očakáva. Prinajmenšom ako si myslím, že to chcú.
Okrem toho mám jednu vlastnosť. Dokážem sa vcítiť do ľudí a ich pocitov. Viem sa preniesť do ich situácie. Dokážem vycítiť osobnosť cudzích ľudí. Prvým dojmom si viem urobiť obraz na nich. Neviem "prečítať" príslušníkov rodiny. Podvedome sa v blízkosti ľudí chovám tak, akým smerom to druhá strana naladí, chcem im vyhovieť, konať tak, aby sa cítili v mojej prítomnosti dobre, aby našli o mne porozumenie a oporu alebo prinajmenšom, aby som sa necítili zle v mojej prítomnosti. Stretla som sa vďaka tomu s kritikou, opovrhovaním, označeniami ako falošná, bez názoru, ovplyvniteľná,..
ÁNO, niečo na tom pravdy je. Tým, že sa snažím vyhovieť vlastne im nedávam to čo tým chcem dosiahnuť (oporu, pravdu, pomoc), len hovorím často-krát to, čo len chcú počuť. NIE, nerobím to vedome a s vedomím byť najlepšia, byť vzor, vodca, manipulátor. Je to prirodzený "dar či prekliatie", ktorý ma podvedome "núti" byť v každej situácií akousi pomocou alebo prinajmenšom oporou. 
Po prediskutovaní tohto všetkého som zistila, že naozaj nemám vlastnú celistvú osobnosť. Časť sa vybudovala v detstve a rodičmi, časť som si formovala v dospievaní s kamarátmi, časť je stále menená okolím a udalosťami okolo mňa. Stále neviem kto som.. 

A tým chcem vlastne povedať? Naša osobnosť sa formuje v rôznych etapách. Veľa razy nás vyformujú podmienky, v akých žijeme, rodičia alebo len my sami. V iných prípadoch do toho zasiahnu aj kamaráti/nepriatelia. V ďalších prípadoch sú tam neodlučiteľné činitele, ktoré nezmeníme (choroby, postihnutia, "dary",..). Nesúďte ľudí bez toho, aby ste poznali ich príbeh a prečo sú takí, akí sú. No skúste si i tu pravú vlastnú identitu nájsť a pracovať na nej. Tak ako ja.
Vždy ide hlavne o náš vnútorný boj

Žiadne komentáre: