Odporúčaný príspevok

Alnwick

Alnwick castle! Vitajte v jednom z britských najznámejších hradov. Je dôležitou súčasťou britského dedičstva; jeho steny sú naplnené ...

12. 2. 2019

#mudrostnadnes- hobby

Sorry my English speaking friends! This "section" will be in Slovak.
I have started with it when I had Instagram. I did this content there, but in a short version.
Now, I want to continue again. I will post my "wisdom" and share it with you.
In Slovak?! WHY?! I want to capture exact feelings in there and I am afraid of the inaccurate description in the translation (or just want to collect it for a book?!? Hah..)

Hobby
Činnosť, pri ktorej sa uvoľníme/ odreagujeme/ odosobníme/ zabavíme/ poučíme/ socializujeme/ zrelaxujeme/... Každý má iné záľuby a každý ich má z iného dôvodu.
Od mala sme vedení k rôznym činnostiam, krúžkom, prácam. Nechcem sa tu hrať na majstra sveta, no kam ma dali, to mi išlo. Avšak vždy som to robila na základe toho, že tam začali chodiť kamaráti.
Na prvom stupni základnej školy som chodila na kreslenie. Tento krúžok som navštevovala iba preto, že tam chodila moja najlepšia kamarátka. Vyhrávala som súťaže, kreslila všetko možné a mala som potenciál. Skončila som však v momente, keď sa moja kamarátka odsťahovala. Sama som tam chodiť nechcela. Taktiež som chodila na tanečnú v rámci družiny. Aj to mi šlo. Vždy som bola "frontman" (je to v tanci?!). Tento krúžok skončil tým, že som šla na druhý stupeň, kde som začala s basketbalom. Konečne nejaký šport. Zamilovala som si to. Pokračovala som aj s iným týmom ako som začala, aj keď som nastúpila na strednú. Skončila som kvôli zranenie (psychické/fyzické?!..).
Od tej doby som nemala žiadnu záľubu. Niečo, pre čo by som bola nadšená alebo ochotná venovať svoj čas. Možno to bolo tým, že ani moje kamarátky nemali niečo, kam by som šla s nimi. Vlastne ani moc kamarátok som nemala (to sa nezmenilo hah). 
Celkom ma to mrzelo aj mrzí, že som so spomínanými krúžkami skončila. Spätne si uvedomujem, že keby vo všetkých troch pokračujem, neľutovala by som ani jeden. Asi by som sa aj poberala iným smerom. No teraz už môžem len polemizovať.
Na strednej som nakoniec začala s písaním blogu (tu som nemusela mať kontakt s inými ľuďmi a dokázala som vložiť do článku to, čo som chcela dať zo seba von/ zdeliť svetu). Bolo to obdobie kedy mi nešlo o to sa socializovať.
V písaní pokračujem teraz už naplno. Baví ma to. Napĺňa ma to. Som rada, že som s tým začala a pokračujem. Už to beriem ako formu sa socializovať. No v poslednej dobe som si uvedomila, že mi ten šport chýba. Hýbať sa. Vybiť si energiu. Byť fit. Tak som začala s behaním aktívnejšie (vždy to bola pre mňa iba letná záležitosť). Taktiež som začala s cvičením, fitkom (toto bola pre mňa iba záležitosť na doma, sama, bez ľudí, bez strojov). 
Konečne cítim, že som našla záľuby, ktoré ma napĺňajú, obohacujú a hlavne bavia. Či už po psychickej alebo po fyzickej stránke. Do jedného vkladám svoje myšlienky. Do druhého svoju energiu. Socializujem a realizujem sa.

A čo tým chcem vlastne povedať? Skúšajte nové veci, aktivity, činnosti. Veďte k tomu deti, známych či príbuzných. Je dobré mať niečo, čo vás baví alebo niečo, kde sa stretnete s kamarátmi či prejdete na iné myšlienky. Robte to preto, že chcete, nie preto, že musíte. No ak vás niekto zavolá ísť skúsiť niečo nové, neodsúďte to, skúste a uvidíte. Možno vás to bude držať viac ako osobu, čo vás zavolala- pokračujte! Nenechajte sa odradiť, aby ste potom neľutovali.
 
Medzi "top secret" nesplnené hobby by patril modeling (lol) a patrí herectvo (bouble lol)

Žiadne komentáre: