Odporúčaný príspevok

Alnwick

Alnwick castle! Vitajte v jednom z britských najznámejších hradov. Je dôležitou súčasťou britského dedičstva; jeho steny sú naplnené ...

7. 2. 2019

#mudrostnadnes- nie

Sorry my English speaking friends! This "section" will be in Slovak.
I have started with it when I had Instagram. I did this content there, but in a short version.
Now, I want to continue again. I will post my "wisdom" and share it with you.
In Slovak?! WHY?! I want to capture exact feelings in there and I am afraid of the inaccurate description in the translation (or just want to collect it for a book?!? Hah..)

NIE
Povedať nie. Schopnosť, ktorú buď človek ovláda dokonale alebo vôbec. Ja som bohužiaľ tá druhá možnosť. Celý život žijem s tým, že nedokážem priamo, na rovinu odmietnuť/zamietnuť/nesúhlasiť.
Poznáte ten film, kde dievča ako malé začarovali a potom robilo všetko, čo jej bolo povedané? Tak nejak som sa (a hlavne posledné obdobie) cítila ja. V tom filme ju však zachránil od zlého kúzla princ, hah. 
Pozorovala som to i skorej, že neviem hospodáriť s negatívnym prejavom, no myslela som si, že to tým, že som zbabelá/slabá. Proste neschopnosť vyjadriť svoj názor. Nebolo to celkom tak. I keď to v tom malo zásluhu tiež. No neschopnosť povedať nie je ako určitý druh "choroby". Neovládate to vy, ale ono vás. Istým spôsobom za to nemôžete/nemôžeme. Samozrejme, nejde si tým ospravedlniť každú situáciu, no viem, že minimálne v mojom prípade to "diagnostikované" je a sú veci, čo sa na základe toho stali inak ako sa stať mohli, keby viem povedať nie. Už na tom pracujem. Snažím sa nadobudnúť tú vlastnosť myslieť na svoj názor a ubrať z toho, čo si myslia iný.
Neschopnosť povedať nie nieje vrodená. V človeku sa to vybuduje časom. Postupne. Hlavne výchovou v detstve, udalosťami v živote a vplyvom ľudí, ktorý nás obklopujú. Čím dlhšie ju formujeme/zosilňujeme, tým dlhšie trvá s ňou bojovať. Nieje to jednoduché. Treba na to čas, tak ako na jej tvorbu.
Je to proces plný prešlapov, poučení a uvedomenia, že niekedy nie urobí viac dobra ako áno či súhlas. Nechcem povedať, že máme byť sebci. Každého a všetko odmietať, myslieť iba na seba. Treba balans. Rovnováha má byť všade. I tu je nutná. Preto treba nejaké to nie k tým áno.

A čo tým chcem vlastne povedať? Je v poriadku povedať nie. Nie je tiež odpoveď. Niekedy proste nemusíme súhlasiť s každým a so všetkým. Schopnosť povedať nie.
Nikdy, nikdy však nemôžeš povedať nie dobrému a kvalitnému jedlu, no nemám pravdu?

Ďakujem za pozitívne ohlasy na "múdrosti", som rada za každú peknú správu, zdieľanie či podporu ak máte nejakú tému o ktorej by ste chceli, aby som napísala múdrosť, dajte mi vedieť.

1 komentár:

Floor Lola povedal(a)...

Zlý kredit, dobre !! 100% akceptácia pre okamžité pôžičky, získanie ponuky do 24 hodín
Získajte osobnú pôžičku od 8 000 GBP do 80 000 000 USD, 3,0%
úroková miera Naše pôžičky sú dobre poistené a maximálna bezpečnosť je naša
prioritou, ste finančne stlačení?
Hľadáte prostriedky na splácanie pôžičiek a dlhov?
Hľadáte financovanie na začatie podnikania?
Potrebujete súkromné alebo firemné pôžičky na rôzne účely?
Hľadáte pôžičky na veľké projekty?
Hľadáte prostriedky na rôzne ďalšie procesy?
Poznámka: Ponúkame nasledujúce pôžičky pre jednotlivcov
* Komerčné pôžičky.
* Osobné pôžičky.
* Obchodné pôžičky.
* Investičné pôžičky.
* Rozvojové pôžičky.
* Pôžičky na nákup.
* Stavebné úvery.
* Úvery pre spoločnosti a mnoho ďalších:
a oveľa viac pri úrokovej sadzbe 3%;
e-mail: ako sa prihlásiť?
Pre viac informácií kontaktujte pls: Mrfrankpoterloanoffer@gmail.com