Odporúčaný príspevok

Alnwick

Alnwick castle! Vitajte v jednom z britských najznámejších hradov. Je dôležitou súčasťou britského dedičstva; jeho steny sú naplnené ...

4. 2. 2019

#mudrostnadnes- oblečenie

Sorry my English speaking friends! This "section" will be in Slovak.
I have started with it when I had Instagram. I did this content there, but in a short version.
Now, I want to continue again. I will post my "wisdom" and share it with you.
In Slovak?! WHY?! I want to capture exact feelings in there and I am afraid of the inaccurate description in the translation (or just want to collect it for a book?!? Hah..)

Oblečenie
Štýl, výzor, osobnosť, charakter,.. to všetko môžeme ukázať/ zvýrazniť tým, čo máme na sebe oblečené. Ľudia majú tendenciu ostatných škatuľkovať podľa toho, ako sa oblečú. Niektorí zasa práve kvôli tomu, aby niekam patrili zvolia určitý druh oblečenia/ farieb/ štýlu.
Ja som si doposiaľ prešla rôznymi fázami môjho šatníka. Ružová ma drží odmala a myslím, že budeme nerozlučná dvojka už navždy.
Mala som obdobia farebných riflí, tričiek s potlačou, vrstvenie, štucne, bižutéria, ladenie do jednej farby, volány, trblietky, cvoky, nápisy, mašle, srdiečka.. bolo toho veľa. Vždy som mala určitú dobu určitý štýl. Skoro vždy to bolo podľa obliekania okolia alebo toho, čo som videla v televízii. Nikdy som si však nepovedala, že toto je to pravé orechové. 
Počas strednej som si však našla "druh obliekania", ktorý ma tak nejak vystihuje a cítim sa v tom dobre. Sú to sukne a šaty. Najlepšie tie, čo obopínajú postavu, sú pohodlné a jednoduché. Čím som staršia, tým menej farieb sa objavuje v mojom šatníku. A keď už tam nejaká tá farba je, ide o niečo extravagantnejšie alebo unikátne. Inak mám rada pohodlnosť, jednoduchosť a často siaham po elegantnom. Ak prehliadnem fakt- ružová je moja farba, nosím zväčša čiernu, bielu či zemité farby. Nemám vyhradený presný štýl ani módnu ikonu či aktuálne trendy ako hlavný ciel. Väčšina outfitov vzniká podľa mojej nálady alebo príležitosti kam idem. Za normálnych okolností siahnem po rifliach a nejakom svetríku alebo obyčajnom tričku. Oveľa častejšie sú to práve moje obľúbené sukne, silonky alebo pančušky a opäť tričko či sveter. Športové oblečenie milujem prekvapivo na šport alebo len tak pre pohodlie doma a na dovolenke. Na legíny v týchto situáciach tiež nedám dopustiť.
No ak ma vo všedný deň uvidíte vo veľkej mikine, niečo nieje v poriadku (možno v dobrom, možno v zlom). 
Takže svoj vzhľad si tak nejak budujem a vytváram sama. Rada sa inšpirujem okolím, ikonami, trendami, no nesnažím sa za každú cenu byť "in". Chcem byť hlavne svoja a mať oblečené to, čo ma vystihuje ako tak a necítim sa ako vo väzení. 

A čo tým chcem vlastne povedať? Oblečenie si vyberáme a kupujeme sami. A ako sa hovorí "nesúď knihu podľa obalu", to, čo máme na sebe nemusí byť vždy obrazom našej osobnosti. Oblečenie slúži primárne na zahalenie nášho tela, nie delenie ľudí do skupín. Niektorý sú do nich radení radi, iný si to obliekli len preto, že ráno budík posunuli desaťkrát a nič nebolo ožehlené. Niekedy ale ide o pekný krok k tomu, vybudovať si svoj charakter alebo nadobudnúť sebavedomie. Je na nás ako s tými "kúskami textilu" vynaložíme.


Žiadne komentáre: